2005-01-18

Atom och RSS - föda som föda

Det är inte lätt att vara dataingenjör. Här upptäcker man bloggandets tjusning, bara för att springa in i en vägg av dataokunskap. Till råga på allt min egen.

Tydligen ska folk sitta och läsa andras bloggar med sina hemma-mipplade program. Program som dessutom kräver någon speciell sorts föda. Nu har jag försökt vara en duktig pojk och lagt länkar här till höger till en atom-föda (låter ganska anorektiskt) och en smart föda som eventuellt tillfredställer de som föredrar RSS (låter som nån fd sovjetrepublik). Åsså har jag skaffat Gmail och TypeKey och Flickr och snart borde jag väl lära mig vad Movable Type är så jag kan snacka ännu mer.

Men tänk om jag inte orkar?
Jag fyller ju faktiskt snart XL...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det kommer, Håkan! Jag hade ett h*lvete i början och innan jag fattade vad trackback var för något så hade mina vänner tröttnat rejält på mig.

Jag kör ju Word Press och måste erkänna att jag inte kan så mycket om det. Jag tog hjälp...

Vad är det att fylla XL? *nyfiken*

Mvh
Jerry
http://trueto.se

2005-01-19 08:45  
Blogger hakke said...

TrackBack har jag inte ens kommit till...
Men som du säger, kunskapen kommer väl med åren.

Och apropå åren - att fylla XL är helt enkelt att maskera min ålder genom att använda romerska siffror. Dessutom känns det rätt med Xtra Large :-/

2005-01-19 10:05  
Blogger deeped said...

Hemmamicklade?!!! Well... det är nog inte riktigt med verkligheten i överenstämmande :)

http://shortnotesbynws.blogspot.com

2005-01-19 23:34  
Anonymous Anonym said...

*skrattar* - roliga beskrivningar på atom och RSS. Ja, det är mycket med det jordiska. Men ta åt dig av det du tycker vara vettigt och strunta i resten. Det kan bli får många måsten annars.

Annica Tiger
http://www.tiger.se/blog/

2005-01-20 10:34  

Skicka en kommentar

<< Home