2005-03-21

Spooks gav rysningar

Efter att ha missat Vita Huset de senaste tre veckorna såg jag fram mot kvällens avsnitt, men vad händer. Det är slut för säsongen och istället är det första avsnittet av Spooks, en agentserie från BBC.

Men herre min skapare vilken smörja! Det började med en resumé som var värre än den värsta Hollywood-trailer. Sedan kom själva avsnittet och det var som om den makalösa resumén hade fortsatt i 50 minuter till. Jag satt faktiskt och gapade åt eländet.

Jag var tvungen att surfa in till SVT och kolla om det var något slags practical joke, men tyvärr verkar det vara alldeles riktiga låtsasagenter. Kom tillbaka Toby Ziegler, allt är förlåtet!

En positiv bieffekt var ändå att jag påmindes om SVTs Öppet Arkiv som öppnade idag. Istället för att göra om mitt misstag ska ni naturligtvis gå in där och titta på lite gamla Stenmark-åk eller återuppleva Humle och Dumle i kapten Bäckdahls skafferi.

För att söka ytterligare tröst bildgooglade jag och hittade detta söta spöke i någons galleri över djurbilder. (Hur i allsin dar hamnade spöket där?)