2005-03-11

hakke - räddaren i nöden

Det börjar dra ihop sig till final i melodifestivalen. Vad många inte vet är att de bidrag som skickades in i somras lät lite annorlunda än de versioner vi hört under deltävlingarna. Om inte Christer Björkman kommit och bönat och bett om hjälp att göra nödvändiga förändringar kunde startfältet ha sett ut såhär:

1) Lars vegan - Martin Stenmarck
Cool kampsång från Umeå som hoppas på högvinsten

2) Elva flickor utom jag - Linda Bengtzing
Om att hamna på avbytarbänken i damfotbolls-VM

3) Väggen var mitt Öde - Nordman
En hes låt om problemet med utbrändhet vid överkonsumtion av knark

4) Att läska dig - Shirley Clamp
Smart produktplacering av Apotekarnes sockerdricka

5) Higher sound - Sanne Salomonsen
En kombination av tät och intensiv basmatta och outhärdligt stark diskant

6) A very different kind of schalger - Caroline Wennergren
Med undertiteln "Måste vägen till Ükraina günga så?"

7) All casting - Alcazar
En berätelse om urvalet när man sätter ihop en discoschlagergrupp

8) Vi kan grunge - Jimmy Jansson
Ung kille visar upp sina låga byxor och sin fina lilla stjärtklyfta

9) Du och jag mot värden - Sanna Nielsen och Fredrik Kempe
Hyresgästföreningen i Enskede begår schlagerdebut

10) Du får håll med mig - Nanne Grönwall
Ett träningspass utöver det normala, som alltid med Nanne


Det var nog tur att jag inte hade börjat med hakke snackar när Christer frågade, annars vete katten om tiden hade räckt till. De av er som vill skicka mer än bara en tacksamhetens tanke kan sätta in 10 kronor till mitt privata bankkonto i Nigeria genom att ringa 099-599 01 mellan 20:00 och 22:00 imogron kväll ;)