2005-03-13

Rätt låt, fel kläder

Till alla er som varit oroliga kan jag meddela att det gick alldeles utmärkt att kombinera gårdagens melodifestival med barnvaktande av brorsbarn. Det krävde en hel del läsk och chips, men en farbror måste göra vad en farbror måste göra.

M och jag var överens om att rätt låt vann, men i fel kläder. Visst var han snyggare i orange?



Vidar 5 år tyckte att Nordman hade coolast kläder och att det på det stora hela skulle varit mer hårdrock. Henning 3 år ägnade sig mest åt att jaga lejon.

Efter Håkan Kjellerstrands underbara språkliga analys av titlarna i melodifestivalen från 1959 till idag kan vi konstatera att två ord med ett genomsnitt av fyra bokstäver gick bäst i år. Och efter Eriks försök att demonstrera den fria marknadens överlägsenhet i att förutse framtiden kan vi konstatera att den goda smaken ännu inte helt genomsyrar denna del av ekonomin.

Nu får jag göra som Laila och ta fram min gamla geografibok så jag lär mig var Kiev egentligen ligger.