2005-04-17

Jag - en maktfaktor

Så har jag alltså gått och blivit en maktfaktor. Enligt dagens DN är jag en av ca 1000 som bloggar på svenska och kommer därför att vara med och påverka resultatet i riksdagsvalet 2006.

Jag kan berätta en hemlighet. Jag är redan en maktfaktor. Som har varit med och påverkat riksdags- och kommunalvalen ända sedan jag fyllde 18 år och fick rösträtt. Det kallas demokrati.

Men DN kanske menar att jag med min fantastiska svada uttrycksförmåga kan vara med och manipulera tipsa andra om hur de bör tänka och rösta?

Jag undrar vad jag i så fall ska använda denna nyvunna förmåga till? Jag tror jag börjar med att lista de låtar vi spelade på dansgolvet på förra helgens fest. Om det kan bidra till en gladare krogmiljö med lyckligare människor så tror jag nog att de röstar precis som jag vill i nästa val. Nämligen på det parti de själva föredrar.

Här är alltså 60-talistens mäktiga dansgolvslista:
Daddy Cool
Efter Plugget
Le Freak
Upside Down
We Are Family
Blame It On The Boogie
Dinga Linga Lena
Pojkar Pojkar Pojkar
YMCA
Ma Baker
Hot Stuff
Man In The Middle
Bobby Brown
I Will Survive
Hooked On A Feeling
Its Rainging Men
Waterloo
Ring Ring
Movie Star
Lady Marmelade