2005-02-19

Gult är hemult

Läste hos Thebe om lite olika hjärntest. Dom ska jag absolut göra senare, jag är nyfiken på min hjärna och jag älskar test! Men först ska vi fika hemma hos Tomas (som förresten har ett arbetsglädje-test på sin hemsida).

En första reflektion när jag läser Thebes inlägg är att det skiljer så mycket mellan vilka sinnen olika människor använder mest. Jag snackar, är alltså mest verbal (om jag nu ska föregå testet). M är också verbal, men dessutom mycket mer visuell och doftkänslig än jag.

Jag tänker att jag var mycket mer visuell som småbarn. När jag var 2-5 så älskade jag allt som var gult! Senare har jag lärt mig att gult är fult, och att den som ska spela sjuk i en teaterpjäs gärna ska klä sig i gult. Men när jag dukade fram frukosten i morse tog jag faktiskt fram min stora fina gula frukostkopp och satte i en gul filtertratt. Hoppet lever. Jag har kanske lite visuell kapacitet kvar i alla fall.