2005-03-06

Grundlösa kommentarer

Ibland kan jag önska att fysikerna skulle lägga oviktiga saker som fusion, nanoteknik och kvantfysik åt sidan och istället ägna sig åt att lösa de riktiga kärnproblemen. Men tills dess är det tyvärr omöjligt att befinna sig på två ställen samtidigt.

Jag har alltså ingen möjlighet att ge er en ny djuplodande recension i stil med de jag avgav efter de första tre deltävlingarna i melodifestivalen. Trogna läsare hänvisas denna gång till andra vererhäftiga schlagerrävar som Jerry, Carra eller Nico.

Men jag vore inte hakke om jag inte slängde ut mig några kommentarer och reflektioner ändå. Vem har sagt att man måste veta vad man talar om? (Ja, ja, det har Schoppenhauer.)
  • B-Boys International åkte ut men med sin sjätteplats var de inte lika chanslösa som tidigare bidrag inom dans/rap/hiphop. Snarare One step closer.

  • Lite lustigt med Katrinas låt igår. Hon måste väntat otåligt på Andra Chansen ikväll eftersom hon sjöng As if tomorrow never comes

  • För några år sedan sopade Roger Pontare hem segern i melodifestivalen med låten "Vindarna viskar ditt namn". Igår hade det enda rena dansbandet i årets tävling tagit samma framgångsformel men bytt ut vindar mot änglar. Låter inte det lite Daterat?

  • Och så till sist har vi stackars Anne-Lie Rydé som kom på den förargliga femteplatsen Vad kan man säga. Så nära?

Nu är det dags att ladda upp för Andra Chansen. Jag tippar att två av de snabba låtarna går till finalen, men jag hoppas lite att LaGaylia ska överraska.