2005-02-28

Vi syns!

Eftersom jag jobbar med kartlösningar och geografiska analyser var jag ju tvungen att registrera hakke snackar på de två tjänster som håller reda på var i hela världen olika webbplatser ligger.

GeoURL 2.0 (geourl.org)

Se vilka som ligger närmast mig

Denna första tjänst visar att den blogg som står mig närmast rent geografiskt är Blind Höna. Det känns passande med tanke på att det var efter att ett besök på Jonas sidor som jag blev inspirerad att själv börja blogga.


GeoURL re-loaded (geourl.info)

Se vilka som ligger närmast mig här

Den andra tjänsten uppstod tydligen under tiden som den första låg nere. Min närmaste granne här är i skrivande stund nico.se. Dett passar också utmärkt eftersom det var hos Anders jag hittade information om båda GeoURL-tjänsterna.


Nu när jag har registrerat mig vill jag naturligtvis veta var alla andra vänner håller till. Gå in och registrera dig du också om du har en blogg eller annan webbsida!