2005-03-02

Wolodarskis egna ord

Eftersom jag var så nyfiken på hur Sara med Hedgehog låter (och framför allt vad det var hon hade sagt om kaffe) gick jag in på Sveriges Radios webb och lyssnade på gårdagens avsnitt av programmet P4 Extra, som bland annat handlade om bloggning.

Jag lyssnade inte på hela programmet, men innan jag hann stänga av lyckades jag uppsnappa Peter Wolodarskis svar på varför han hade hänvisat till Alicios blogg och dess kritiska granskning av ett reportage i tv-programmet Faktum. Och döm om min förvåning när jag hör Peter säga följande:
"Jag hade sett det där reportaget i Faktum om terrorism, och jag hade reagerat på att jag tyckte att det var djupt... opartiskt"

Det är kanske tur att han för det mesta håller sig till det skrivna ordet, den gode Wolodarski, och överlåter snackandet åt andra ;)