2005-04-22

Älskade bloggare

Jag gjorde en sökning på Google med frasen "Alla älskar en".

På tio-i-topplistan fick jag fram följande kandidater för universell kärlek (att de är färre en tio beror på att vissa förekom flera gånger):
  • Alla älskar en folkmassa utan syfte eller riktning

  • Alla älskar en rejäl torka

  • Alla älskar en underdog

  • ALLA ÄLSKAR EN BAJARE

  • Alla älskar en morot

  • Alla älskar en entreprenör

  • Alla älskar en fet man

Jag hade tippar på "en vinnare", "en god förlorare" eller "Astrid Lindgren" men verkligheten säger alltså något annat. I alla fall den verklighet som Googles statistik skapar.

Hur står det då till med oss bloggare i sammanhanget? Jag fick korta ner frasen lite för att alls ha något att redovisa:
  • "bloggare älskar" - 1 träff

  • "älskar bloggare" - 1 träff

  • "älskade bloggare" - ingen träff

Det sistnämnda måste naturligtvis ändras snart, så populära och omskrivna som bloggar är i andra media just nu. Men eftersom jag ville hjälpa ödet på traven var jag tvungen att skriva detta inlägget.