2005-01-23

Söndagsfemman 050123 - Konserter

1. Vilken var den första artist/grupp du vet med dig att du gillade?
Jag gick runt på sommarstugan som 2-åring och skrålade "Jag tror, jag tror på sommaren", så det måste väl ha varit Mats Olin då, men han var tätt följd av Beatles.

2. Vilken var den första skiva du köpte själv?
"I Walk the Line" med Johnny Cash
("...cause flesh and blood needs flesh and blood, and you're the one I need, hmm-mmm")

3. Hur var din första konsert?
Peter Gabriel på Hovet typ -86, ja hur var det egentligen? Lite för anonymt, han var så liten där han stod på sin scen långt bort. Det var häftig ljussättning och bra tryck i låtarna, men jag blev nog lite besviken.

4. När var du på konsert senast?
Oj, hmm... det var kanske när jag blev meddragen på något klezmer-band på Södra Teatern, typ förra vintern? Eller så är det bara den senaste som satte någorlunda avtryck - det var en skitfräck konsert!

5. Längst fram, längst bak, i mitten eller på sidan?
Längst fram såklart, vis av erfarenheten från lilla osynliga Peter Gabriel.