2005-02-20

Lotta for president

Jag kan inte låta bli att hålla mig kvar en liten stund vid gårdagens deltävling i melodifestivalen. Som framgick av min snackiga recension i förra inlägget så tyckte jag att första och sista bidraget var välförtjänta finalister, men det var ända varken Fredrik, Sanna eller Sanne som stal mitt hjärta.

Istället var det ett av pausnumren som fick mig att bli sådär barnsligt förtjust, nämligen Svenne och Lotta med "Bang, en Bumerang". Jag älskade visserligen deras låt redan som tioåring när den framfördes som tävlingsbidrag 1975, men det var inte främst låten som fick mig i gugning igår. Det var Lotta. Vilken glädje! Vilken utstrålning! Vilken underbart hes rock'n roll!

Jag har en toppenidé. Kan vi inte alla ringa vår nya tittarombudsman Claes Elfsberg och kräva att Lotta Hedlund får ersätta Peter Harrysson som programledare för "Så ska det låta"? Go Lotta, go!