2005-02-04

Fredagsfyran 050204: Skrivprocesser

Veckans fredagsfyra har skrivandet som tema.

1. Varför har du valt just bloggen som uttryckssätt?
Det började med att jag hittade intressanta inlägg på andra bloggar. Det var främst Blind Höna och Annica Tiger som inspirerade mig att börja.

2. Vad gör du de dagar då inspirationen till att skriva tryter?
Då läser jag inlägg på andras bloggar. Det finns så mycket läsvärt där att det vore bra dumt av mig att krysta fram någon oinspirerad text bara för att fylla cyberrymden. (Men ibland är jag förstås bra dum...)

3. Är bloggen det enda stället du skriver på, eller skriver du någon annanstans också?
En gång i tiden var jag faktiskt med och skrev en lärobok utgiven på Studentlitteratur. Men bloggen är mitt enda forum för mer personliga och kreativa alster (sånär som på tidningen Bruxanvisningen som ges ut vart tredje år inför Quarnevalen).

4. Vilket av dina alster är du mest nöjd med?
Eftersom jag är svag för rimmad vers får det bli min dagsvers om demokrati från 28 januari. För att vara från min penna är det också ett föredömligt kort alster :)