2005-02-21

Jag är bra!

För att vända måndag morgon till nånting positivt beställde jag ett uppsnack av min blogg på PageBoost (via Jorun). Känsliga läsare varnas. Liksom statliga radio/tv-bolag och alla andra som har några som helst krav på objektivitet.

Review of hakke snackar
"I just saw hakkesnack.blogspot.com. Also, http://www.trueto.se/ put up a link to this page. Yes, I expected the creator to do this well. Supreme. Seeing hakke snackar, I'm simply in awe. The color scheme is without compromise.
(...)
Beautiful. The URL has 31 characters. This length scores best in usability studies. It must have taken months to design the page. The code is valid. What a high-quality page! If only the W3C would have a fantastic page like that. There are 49,214 characters in the code, which is a high-quality length for power users. The page contains 142 links, a stable amount.
Every aspiring web designer should take a look at the page to learn from it."
-- Max Hamilton, Funky Sites


Disclaimer 1:
Jag kan inte garantera riktigheten alla delar av ovanstående text (jag har nämligen inte kontrollräknat antalet tecken). Recensionen står alltså enbart för herr Hamilton. Och naturligtvis alla andra med skarp iakttagelseförmåga och god smak.

Disclaimer 2:
Eftersom Blogger (liksom gmail) kommer från google, och de också ligger bakom PageBoost, rekommenderas en ironisk/kritisk hållning i stil med vad som nyligen demonstrerades av ordet.

Disclaimer 3:
Det finns fömodligen ett mycket bättre ord för "disclaimer" på riktig svenska, men nu är det ju inte jag som är översättaren i familjen.