2005-02-23

Mer gult

Jag skrev för några dagar sedan om gult. Nu fick jag chansen att göra ett test som visar vilka monsteregenskaper jag har mest av (via Thebe, via Henrik).

You Are A Changeling


Resultatet blev förstås gult. Så jag gjorde om testet och valde ett annat alternativ på alla frågor där jag över huvud taget hade tvekat över svaret. Denna gång blev resultatet... gult.

Eftersom mina monsteregenskaper visade att jag inte var särskilt mycket varulv så tolkar jag den gula färgen som att jag behöver mer sol. Jag tror tyvärr också att gult i allmänhet står för en tveksam mental status. Varför fick alla andra normala människor lila? Dom är väl för fega för gult kanske.

Tillägg:
Eftersom jag besvarade en av frågorna i testet med att det är viktigt att känna sig själv så fick jag ta och slå upp "changeling" (tack Lexin). Jag är alltså en bortbyting. Ser man på!
Jag minns att just detta var mammas värsta mardröm när jag var liten. Jag föddes i Lund, och tydligen hade där förekommit något eller några fall där nyfödda barn blev utbytta ungefär vid den tiden. Jag kan förstå att hon oroade sig, tänk att komma hem med fel barn. Vad hon inte visste var att det redan var för sent, hehehe *skrattar mitt elaka, gula skratt*