2005-04-26

Tekniktrött

Dagens första inlägg publicerades på annan plats på grund av tekniska problem här på Blogger (blogspot):

Sedan jag började med hakke snackar har jag flera gånger påmints om hur kul det kan vara att skriva. Visst, ibland är det trögt med inspirationen men då kan jag surfa runt och läsa nya inlägg hos mina favoritbloggare. Andra gånger har jag flytet och känner mig engagerad i skrivandet på ett sätt som känns underbart.

Därför blir det extra tungt med alla tekniska problem. Dessa lyckliga stunder av inspiration vill jag bara få känna mig kreativ, intelligent och rentav intressant. Jag vill inte mata in en adress i webbläsaren eller trycka på en knapp och sedan sitta och dumstirra på skärmen i 5 minuter medan ingenting händer.

Jag inser att jag har blivit trött. Helt jävla tekniktrött. Vilket inte är helt lyckat när man är anställd som tekniskt säljstöd på ett företag som utvecklar och säljer programvaror.

Tyvärr känns den teknik jag använder här på bloggen ungefär som den cykel min gode vän Aron hade att dras med på vår cykelsemester för några år sedan. Vi ägnade mer tid åt att meka med hans kedja än åt själva cyklandet. Midsommarafton tillbringade vi på en OK-mack med oljiga fingrar.

Inget definitivt beslut är taget, men om Blogger fortsätter ställa till såhär stora besvär så övergår jag antagligen till Blogsome. Och håller tummarna...